Winking Line Smiley

Selasa, 31 Ogos 2010

anak yang baik??

Allah yaa Rahmaan..
Allah yaa Rahiim..
Bismillahirrahmanirrahim..




Hari nie,saya tolong mak kat dapur macam biasa ngan kakak..tiba-tiba akak saya cakap pasal saya pergi program sabtu lepas.. (speaking in sarawak language but translate in bm ea)

Kakak : adik nie,sekejap program remaja tuw laa..program keagamaan nie laa..tolong sane laa..tolong sini laa..tapi tak pulak tolong mak..anak baik tuw ke?

[nie mesti boikot tak puas hati saya tak dapat tolong mak masak sebab gi program sabtu lepas tuw..hehee akak..akak..]

Ana : saya tak pernah cakap saya anak yang baik...
(salah ke saya tolong masyarakat kita yang masih lemah didikan agama?saya cuma nak tolong sebarkan islam yang haq..[kata-kata setakat di hati saje]

Kakak terdiam..mungkin taksangka saya cakap begitu kott..saya pun bertanya dengan mak..

Ana : Makkk..(suara yang perlahan)  saya tak pernah (tak kan pernah) cakap saya ana yang baik kan mak..

mak saya hanya diam.. D I A M..
opssss..adakah soalan saya salah?
rasanya tak..sebab saya akui saya bukanlah seorang anak yang baik..

JIKA saya anak yang baik..sudah pasti saban malam saya bangun solat tahajjud dan mendoakan kesejahteraan mak dan bapak sebagaimana mak yang sentiasa bangun malam dan solat tahajjud untuk mendoakan kami anak-anaknya yang masih lena di buai mimpi..

JIKA saya anak yang baik..sudah tentu saya sentiasa menyenangkan hati mak dengan membantu mak mengemas rumah saban waktu kerana mak bangun lebih awal dari kami semua..

JIKA saya anak yang baik..saya takkan pernah mengundang marah mak bapak yang sering menegur tingkah sumbang dan kesilapanku..yang sering membuat rasa sakit hati mak dan bapak..

'' Ya Allahhhh..terlalu banyak 'jika' yang tidak mampu untuk kutulis lagiii..
kerana saya tahu saya bukannya anak yang baik pada mataMu..tapi ya Allah..


Ampunilah segala dosaku..mak bapak yang mendidikku dengan penuh kasih sayang..ahli keluargaku  serta sahabat-sahabatku yang baik hati..''