Winking Line Smiley

Isnin, 26 April 2010

Tangan..




Saya rasa cukup seronok..sekolah kami telah terpilih mewakili Kuching ke Miri untuk menghadiri kem pemimpin pengawas..tetapi saya tak menyangka yang saya telh dipilih oleh ustaz untuk ke sana..bersama 3 orang lagi kawan sekelas saya;rabiatul adawiyah,ibrahim dan izwan.Saya berdoa agar saya dapat bertemu lagi dengan eza..hehe yelah,dah die jer satu-satunya kawan saya yang sentiasa berlegar di ruang minda saya waktu itu.Ingat eza ingat SMKAM..ingat SMKAM ingat eza..hahaha.

Perjalanan selama 8 jam amat membosankan!!lebih parah apabila perjalanan kami dipanjangkan menjadi 11 jam..semuanya kerana pemandu bas kami..apesal bas kami boleh sesat jalan pulak..ish..ish..Sungguh!sampai ke Miri pada pukul 11 malam bukanlah satu perkara yang menyeronokkan.Keesokannya Kem telah bermula..bertempat di Kampung Sukan Petronas,bilik asrama kami dipenuhi dengan kaum iban,kedayan and so on..Oh my god..sikitnya budak melayu kat Miri ni..

Hari pertama merupakan hari perkenalan..dan saya tertarik dengan seorang gadis kecil molek miri ini..Ummi Aiman.Perkenalan yang singkat itu amat saya hargai..macam-macam kami kongsi cerita..Ummi Aiman,thanks be my friend..Setahu saya,setiap sekolah akan menghantar wakil dua orang perempuan dan dua orang lelaki..namun maman(nama manjanya) menyatakan kawannya sakit jadi tidak dapat menghadirkan diri..owh.kasihan maman keseorangan..saya mula merapatkan ukhwah kami..makan sama-sama,jalan sama-sama..cuma bilik sahaja yang tidak sama..

Aahh!baru saya teringat yang Eza sama sekolah dengan maman..hehehe jadi saya ambil kesempatan itu untuk bertanya tentangnya..saya tanya kepada maman bagaimana eza di sekolah?..hahaha eza,awak jangan nervous k..nak tahu jawapan maman??..hehehe maman tersenyum lebar apabila saya mengajukan soalan itu..maman menyatakan yang eza itu seorang pelajar yang agak nakal..hehe sampaikan tangannya terluka terkena kipas..oh my god!..saya terkejut.Aik??tanya macam mana boleh luka pulak?maman pon bercerita yang eza seronok sakan stok tilam baru datang ke SMKAM..dia menyusun tilam-tilam itu tinggi-tinggi..dan dia tidur di atasnya..then?..bila dia bangun,tiba-tiba tangannya terkena kipas..huw!nasib tak kena kepala..saya tanya pulak,cikgu tak marah ke?..skali lagi maman tersenyum lebar..selepas luka di tangannya di basuh??

Ya Allah..lupelaa,ape jadi ea..???eza opie lupelah apa maman cakap lagi..tapikan..
sampai sekarang saya ingat yang kawan saya ni memang nakal..ada-ada sahaja telatahnya yang mencuit hati hehehe..eza,jangan bagitahu maman pulak yang saya critakan ni ea..eh,jangan lupa nanti bagitahu opie apa yang terjadi seterusnya k..hehehe