Winking Line Smiley

Sabtu, 28 Januari 2012

Berubah

Bismillah..
Alhamdulillah..
Segala puji bagi Allah yang memberi segala nikmat kepada kita hambaNya..


Saya terdiam seketika tatkala membaca entry "Aku sang penyeru yang bisu " (klik sini untuk membacanya)

Perbagai soalan melayang-layang di kotak minda..
Cukupkah sekadar saya membenci kemungkaran semata-mata tanpa perlu bertindak untuk mencegahnya?
Allahu..

Kenapa saya perlu berubah?
Kenapa awak perlu berubah?
dan..
Kenapa kita perlu berubah?

hehehe..sahabat-sahabat sendiri sudah tentu ada jawapan bagi soalan saya ini bukan ^_~

sahabatku,
hidayah itu datangnya daripada Allah SWT,umpama hati yang gelap gelita kemudian disinari cahaya terang untuk menyusuri jalan kehidupan.
Tatkala hidayahNya datang menyapa hati kita,akan terasa diri ini sangat kerdil lagi hina! Ya Allah..terima kasih di atas hadiah kurniaanMu ini!
tetapi sahabatku..
jika kita membiarkan hidayahNya berlalu begitu sahaja tanpa berusaha untuk menjaganya maka ia akan HILANG..

 ** h i l a n g **

Adakah ini yang kita mahukan?

^_^ fikir-fikirkan..moga ilmu yang sedikit itu bermanfaat buat diri yang menulis dan sahabat yang membacanya..


 ( gambar di Kanvas Hati medium dakwah melalui lukisan)